پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226633
پروژه کنار زدن کفاشيان از فيفا کليد خورد
تاریخ انتشار : 1395/07/19 18:00:54
نمایش : 1523
قطري‌ها به هر نحوي مي خواهند يک نماينده از خودشان به شوراي فيفا بفرستاند و اين شانس حضور کفاشيان را در شوراي فيفا را کمرنگ مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کنگره فوق العاده کنفدراسيون فوتبال آسيا با ضرب قدرت قطري‌ها در تاريخ 27 سپتامبر گذشته با آراء منفي 42 فدراسيون آسيا لغو شده بود.

قطري‌ها با اعمال قدرت مي‌خواهند نماينده خود سعود المهندي  که در اين رقابت ها احراز صلاحيت نشد دوباره وارد اين رقابت کنند و علي کفاشيان نائب رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان تنها نماينده کشورمان در اين مسابقات را کنار بزنند.

سايت استاد الدوحه قطر در گزارشي اختصاصي به اين موضوع پرداخت و خبرهايي را به نقل از منابع آگاه از AFC  داد که محتوا اين گزارش به شرح زير است:

* هيات بلند پايه AFC عازم زوزيخ

هياتي متشکل از مقامات بلند پايه کنفدراسيون فوتبال آسيا آخر اين هفته عازم زوريخ هستند تا در مقر فدراسيون جهاني فوتبال(فيفا) با مسئولان فيفا نشستي اضطراري را برگزار کنند تا پيشنهادهاي لازم براي برگزاري دوباره کنگره AFC را ارائه کنند. تصميم به برگزاري دوباره کنگره مسلتزم احراز صلاحيت دوباره کانديداها است و براي اين کار زماني حدود 4 ماه نياز است ولي اين مدت بسيار زيادي است در نتيجه بايد جلسه اضطراري براي احراز صلاحيت دوباره نامزدها برگزار شود.

* کانديداهاي جديد بايد احزار صلاحيت شوند

چه 7 کانديدا دوره گذشته و چه کساني که جديدا مي خواهند در اين رقابت‌ها حضور پيدا کنند بايد دوباره احراز صلاحيت شوند و اين سوال مطرح مي‌شود که سعود المهندي، نائب رئيس فدراسيون فوتبال قطر مي تواند از سوي کميته اخلاق فيفا احزار صلاحيت شود.

* اولويت قطر سعود المهندي است در صورت نياز جايگزيني مناسب

اگر سعود المهندي نتواند از سوي کميته اخلاق فيفا دوباره احراز صلاحيت نشود بايد قطر جايگزيني مناسب براي او در نظر بگيرد. حمد بن خليفه، رئيس فدراسيون فوتبال قطر بهترين گزينه براي جايگزيني است.

به گزارش خبرگزاري فارس، با توجه به اين گزارش قطري‌ها به هر قيمتي مي‌خواهند يک کرسي در شوراي فيفا را داشته باشند. با حضور نماينده قطري در اين رقابت‌ها شانس کفاشيان براي نشستن در يکي از دو کرسي AFC  در شوراي فيفا کم مي‌شود.

نکته جالب توجه در مورد راي‌گيري روز 27 سپتامبر اين بود که فدراسيون فوتبال ايران نيز که علي کفاشيان را به عنوان يک نامزد جدي براي حضور در شوراي فيفا داشت، مانند ساير کشورها راي منفي يا همان "NO" معروف را نشان داد تا تاکيد بر لغو کنگره باشد.

رئيس فدراسيون فوتبال ايران درباره راي منفي ايران اعلام کرده بود که به خاطر هماهنگي و همدلي در کنفدراسيون فوتبال آسيا اين راي داده بودند، اما گزارش امروز استاد الدوحه نشان مي‌دهد بيش از آنکه فدراسيون ايران به خواسته‌اش برسد، اين قطري‌ها هستند که به هدف خود رسيده اند و کنار زدن کفاشيان با ورود يک نماينده قطري به معني واقعي کليد خورده است.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html